Wachten in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yvo Vries - WaarBenJij.nu Wachten in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yvo Vries - WaarBenJij.nu

Wachten in Darwin

Door: Yvo

Blijf op de hoogte en volg Yvo

01 Augustus 2007 | Australië, Darwin

Ik zou vandaag eigenlijk zijn vertrokken om de 9 daagse tour te doen die mij van Darwin naar Alice Springs gaat brengen. Echter, door een fout van Adventure Tours, werd ik vandaag niet opgehaald door de tourbussen die langs het hostel kwamen. :( Op kosten van Adventure Tours kon ik dus een dag langer in Darwin blijven en vertrek ik nu morgenochtend vroeg. :D

In de week voordat ik aankwam in Darwin heb ik vier dagen doorgebracht in de "On the Wallaby" Lodge in Yungaburra. Een hostel op drie uur rijden van het schreeuwerige Cairns waar geen Internet, geen televisie en geen mobiele telefoon bereik is. En waar tevens geen sloten op de deuren en geen luidruchtige Engelse toeristen aanwezig zijn! Het hostel heeft wel een gezellige soort van huiskamer met een open haard waar kan worden gegeten en bord- en kaartspellen kunnen worden gespeeld. Heerlijk om daar te zijn!
Ik heb in vier dagen tijd zo'n beetje alles gedaan wat zij op hun programma hebben, zoals mountainbiken door het regenwoud en kanoen bij dag en bij nacht. Bij het nachtkanoen zit je per 2 in een kano en heb je ieder een spotlight die ongeveer 20 minuten meegaat. Met de spotlight speur je het regenwoud waar je doorheen peddelt af naar dieren. We hebben die nacht onder meer een grote Possum en een boom Kangaroo (ja, die bestaan dus) gezien! Die laatste is best bijzonder om te zien, veel Australiërs hebben er zelf nog nooit een gezien. :D
Na Yungaburra ben ik weer teruggegaan naar Cairns alwaar ik een Greyhound bus heb gepakt die me in 40 uur naar Darwin zou brengen. Ik ben een paar keer uitgestapt en heb overnacht in Townsville, Mount Isa en Katherine om de reis wat aangenamer te maken. Aldus heb ik er vier dagen over gedaan om in Darwin te komen.

Darwin is een heerlijke stad om rond te lopen en te fietsen. Het is continu rond de 30 graden bij ongeveer 20 procent luchtvochtigheid. Volgens de lokale bewoners is het winter en koud, 's zomers loopt het kwik hier al gauw op tot een graad of 40 bij meer dan 80 procent luchtvochtigheid. Onvoorstelbaar. Voor mij is dit in ieder geval een tropisch paradijs. Ik heb 3 dagen op een mountainbike rondgefietst door de prachtige omgeving en plekken als Mindil's Beach, Fanny Bay en de Botanical Garden bezocht. Ik kwam hier zondag laat in de avond aan en vertrek morgen (donderdag) ochtend weer waardoor ik niet de kans heb om Mindil's Markets te bezoeken. Een ware belevenis als ik Peti en Brain alsook vele mensen hier in mijn directe omgeving mag geloven. Ik heb helaas de tijd niet om te blijven. :(

Inmiddels begint de tijd zelfs een beetje te dringen. Er zijn nu ruim drie weken voorbij en ik wil nog zoveel zien! Mijn tour naar Alice duurt 9 dagen, daarna vlieg ik naar Adelaide waarvandaan ik de trein (de zogeheten Overland) pak naar Melbourne waar ik de Spirit of Tasmania Ferry naar Devonport (Tasmanië ) wil nemen. Op Tasmanië pak ik dan een bus naar Hobart (de hoofdstad) en daar heb ik tot slot nog een paar dagen over om van de omgeving te genieten voordat ik een vlucht naar Sydney pak alwaar een vliegtuig naar Christchurch (Nieuw-Zeeland) op mij wacht. Tenminste, ik denk nu dat het ongeveer zo gaat lopen. ;)

Ik heb in ieder geval nog genoeg te doen! Maar ik begin nu eerst maar eens met op tijd naar bed gaan. Om 5:50 word ik opgehaald voor mijn tour door de Outback...

  • 02 Augustus 2007 - 18:42

    Anouk:

    Hey there long lost cousin. Great to see you're getting to travel, you were born for this kind of thing. It's only the beginning, you're not going to stop now :-)

    I see you're just planning on being in the West coast, but we're here just outside New York and you're more than welcome of course, if you can make it.

    Love to the cousins when you see them in New Zealand. I'll be checking in often.

    Love,

    Anouk, Mike, Ben and Finley xxxxxx

  • 04 Augustus 2007 - 10:01

    Kim:

    Reisverhalen maken mij over het algemeen ernstig dorstig, en zo ook de jouwe. Goed te horen dat het zo bevalt 'out there'. Gelukkig is het net gisteren eindelijk zomers geworden hier in Nederland, en droom ik vast van volgend jaar een trip naar...

    Groeten uit Amsterdam!
    Kim (ED)

  • 07 Augustus 2007 - 06:15

    Hans Jonker:

    Hoi Yvo, mooie verhalen, prachtig om rond te trekken. Veel plezier verder. Ik kan het natuurlijk niet laten om te vertellen dat ik je log vanuit Kiev lees...

  • 12 Augustus 2007 - 17:13

    Fem:

    hoi Yfje. Gaat het lekker? Je zult ons wel vreselijk missen allemaal en blij zijn als je eindelijk weer naar huis kunt. Gelukkig voor jou zit de helft er ongeveer al weer op.
    Ik heb vanmiddag lekker ook een toad gezien een echte Enkhuizer ,hebben ze daar niet zeker.jammer!Heb je nog je magic meegenomen? groet

  • 12 Augustus 2007 - 17:18

    Fem:

    ja hallo ik heb er een kwartier over gedaan om mijn bericht te versturen omdat ik beticht werd van het gebruik van spam-taal of huppeldepupcodes.Lekker puzzeltje.. welk woord enz .Dus mensen zet NOOIT een vraagteken tussen haakjes...want we hebben je wel door?????ja gewaagd he?!

  • 14 Augustus 2007 - 07:20

    Yvo:

    Hey Anouk how nice to hear from you!

    I just got word from part of the family (Theo and Willy) in NZ and apparently my cousins are living outside of NZ. Theo and Willy are traveling themselves to visit their children. :( Ah well, better luck next time. ;)

    If there is any possibility within the 3 weeks I have in the USA I will try and visit you guys, but I do think it's a bit too far out of my way. However, hopefully this is just the beginning of my travels around the world and if not this time, then there will be a next time soon!

  • 14 Augustus 2007 - 07:35

    Yvo:

    Hans: ach, Kiev is toch ook bepaald niet om de hoek van Hoevelaken. ;) Wel handig dat er wat minder tijdsverschil is.

    Fem: geen Enkhuizer toads hier.. Zijn dat van die morsige die altijd in de Enkhuuzer aan de bar hangen? Die heb ik ook wel eens gezien hoor! ;) Ik heb geen Magic bij me, maar ook zonder een deck maak ik hier snel genoeg vrienden.

    helaas ben ik nog maar 6 dagen in oz, ik zou hier echt wel langer willen blijven. en er is ieMand in het bijzonder die ik Al een tijdje vReselijk mIs. misschien leest zE dit Keer wel mEe... ;)

  • 20 Augustus 2007 - 14:17

    Pappie:

    ik was al begonnen wan een berchtje dus je krijgt 2 x hetzelfde denk ik.
    zo te zien en te lezen vermaaak jeje best el. en wie zou je nou zo vrezelijk moeten missen zo vaak zag ik je ook weer niet.
    ik ben op mijn verjaardag thuis ge weest en heb een naar bericht te vertellen.
    Apie is erg genoeg terminaal ziekhij eet slecht en beweegt zich nog nauwelijks hij is echt helemaal op
    nu. doeiiiiiii

  • 27 Augustus 2007 - 09:46

    Yvo:

    Pap, dat is inderdaad een naar bericht. :( Ik heb Stella gevraagd mij op de hoogte te houden van hoe het met hem gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvo

Al lange tijd heb ik de wens om een reis naar Australië en Nieuw-Zeeland te maken. Dit jaar wordt die wens, door werkomstandigheden (of moet ik eigenlijk zeggen: 'geen werk' omstandigheden ;-)), realiteit! De reis is inmiddels iets aangepast, wat het globale reisplan brengt op: 6 weken Australië, 3 weken Nieuw-Zeeland en 3 weken Amerika (west-kust). De eerste 9 weken reis ik alleen en de laatste 3 reis ik samen met mijn vriendin Marieke. :-D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 17555

Voorgaande reizen:

09 Juli 2007 - 02 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: