Uitgeslapen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvo Vries - WaarBenJij.nu Uitgeslapen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvo Vries - WaarBenJij.nu

Uitgeslapen in Sydney

Door: Yvo

Blijf op de hoogte en volg Yvo

12 Juli 2007 | Australië, Sydney

Hong Kong was heel interessant om gezien te hebben. Dankzij de instructies van Haitze heb ik in de korte tijd (ongeveer 8 uur) die ik er had een goede indruk kunnen krijgen van deze enorme stad. Met 6,9 miljoen inwoners, de enorme (lucht)havenindustrie en de grote verschillen tussen arm en rijk erg indrukwekkend om te zien. Een mooie stad is het (los van de wijde omgeving) echter niet en het stinkt er onbedaarlijk. Ik heb de bliksem tour (bus vanaf het vliegveld naar het centrum van 'Kowloon", daarna een ferry naar 'Hong Kong Island' en daarna een trein terug naar het vliegveld) samen met een stel Nederlanders gemaakt (die uit hetzelfde vliegtuig kwamen als ik en ook dezelfde vervolgvlucht moesten hebben) die ik in de bus tegenkwam. Zij vroegen welke halte ze uit moesten stappen en omdat ik scheen te weten waar ik heen moest vroegen ze of ze met mij mee konden lopen. Erg gezellig!

Inmiddels heb ik 1 nacht doorgebracht in het Wake Up! Hostel in Sydney. Heerlijk om even uit te slapen na de reis van in totaal zo'n 35 uur, waarvan 25 in een vliegtuig te hebben gezeten.
Ik kwam hier gisterochtend aan vanuit Auckland waar ik een tussenstop van ongeveer 3 uur had en ben gelijk van het vliegveld naar het hostel gegaan waar ik, na twee kamergenoten uit Engeland ontmoet te hebben, vrijwel direct een paar uur geslapen heb. Om een uur of 9 's avonds (plaatselijke tijd) ben ik maar eens op zoek gegaan naar een plek om wat te eten. Daarna dacht ik 1 biertje te gaan drinken in de bar die bij het hostel hoort. Daar kwam ik echter een van mijn kamergenoten tegen en pas tegen half 2 verliet ik dus de bar weer. Ik heb geslapen als een roos. ;-)
Vandaag heb ik met een hele groep andere backpackers in een door het hostel georganiseerde wandeling door Sydney meegelopen. Hierdoor heb ik alvast de belangrijkste dingen in het centrum van Sydney gezien en weet ik andere te vinden. Dat is handig voor als ik hier over een week of 5 weer ben. Tevens heb ik een heel aantal leuke mensen ontmoet (voornamelijk Engelsen en Amerikanen, ik ben hier nog geen Nederlanders tegengekomen) waarvan de meesten ook maar kort in Sydney blijven en net als ik morgen of overmorgen verder reizen naar elders in Australië. Brisbane en Cairns zijn de meest populaire bestemmingen.
Hoewel het best fris is buiten (het is zo'n 16 graden) heeft de hele dag de zon geschenen en daardoor was de wandeling uitermate aangenaam en bovendien ziet alles er toch even mooier uit in het zonlicht. :) Sydney is een zeer moderne en schone stad. Oude en nieuwe architectuur zijn op mooie wijze geïntegreerd, er zijn veel grote parken en veel havens en dus veel water. En ja, natuurlijk heb ik de beroemde Opera van Sydney al gezien! In het echt ziet hij er overigens kleiner uit dan op foto's.

Hier in de lounge waar ik dit aan het typen ben dringt inmiddels de geur van de barbecue door die buiten bij de ingang van de bar op het verwarmde terras gehouden wordt. Ik ga nog even op Internet rondkijken voor een hostel in Cairns en dan ga ik lekker BBQ'en! Morgen om 15:00 uur (dat is 08:00 uur 's morgens NL tijd) vlieg ik naar Cairns.

Groeten! Later meer...

  • 12 Juli 2007 - 10:34

    Bergman:

    Geweldig mooie weblog ik heb nog niet alles gelezen ,zit op me werruk, maar ga het zeker doen.Veel plezier en tot lees.

  • 12 Juli 2007 - 10:36

    Bergman:

    O wach ff bestaande reissite jezus wat een saai weblog..................

  • 12 Juli 2007 - 11:28

    Pappie:

    waarblijven de fotoos yvoo

  • 12 Juli 2007 - 12:36

    Fem:

    Die zestien graden geeft me een goed gevoel,de barbeque iets minder!
    Ik hoor het al ,alweer helemaal popie jopie daarzo!
    have fun!...(volledig overbodig)

  • 13 Juli 2007 - 13:28

    Sab.:

    Jeetje Yv,ik hoor het al,je zit er al helemaal in daar,LEUK! trouwens als ik alles zo lees, zou je na terugkomst misschien wel een nieuwe richting op kunnen. Reisgidsen/verhalen schrijven....


  • 15 Juli 2007 - 08:48

    Marieke:

    Voor het eerst weer op je site (ben 24 uur vrij!!!) Klinkt allemaal heerlijk. Geniet ervan, ik denk aan je!

    knuffel,

    marieke

  • 15 Juli 2007 - 19:16

    Pappie:

    ut gaat wel lekker denk ik zo te leze je gaat tog niet net als die andere maloten ook over die brug PICT0091.jpgklimmen hé.....!

  • 16 Juli 2007 - 11:16

    Yvo:

    Nee hoor Pap, maak je niet druk. Dat is namelijk veel te duur (kost zo'n 400 Dollar = ongeveer 280 Euro). ;)

  • 16 Juli 2007 - 18:10

    Pappiede Vries:

    heelgoed yvo anders moet ik je komen eghalen daar

  • 16 Juli 2007 - 18:12

    Paqppie De Vries:

    het valt hier in asd met bakken uit de hemel yvo bij jou is het beter ddeenk ik

  • 16 Juli 2007 - 19:28

    Pappie De Vries:

    Wake Up!leuke fotoo

  • 18 Juli 2007 - 17:16

    Pappie De Vries:

    kzit met cor te kijken groetyen vanuit amsterdam

  • 20 Juli 2007 - 11:33

    Mayke:

    hoi yvo, mooie weblog!heb je al kangeroes gezien?

  • 23 Juli 2007 - 10:19

    Arend:

    Leuk die brug, 280 euri lichter en een vieze broek.
    Nou ja, voor mensen die zonodig hun hoogtevrees denken te moeten overwinnen dan :/

  • 09 Augustus 2007 - 20:51

    Pappie:

    ik wacht op nieuwe fotoos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvo

Al lange tijd heb ik de wens om een reis naar Australië en Nieuw-Zeeland te maken. Dit jaar wordt die wens, door werkomstandigheden (of moet ik eigenlijk zeggen: 'geen werk' omstandigheden ;-)), realiteit! De reis is inmiddels iets aangepast, wat het globale reisplan brengt op: 6 weken Australië, 3 weken Nieuw-Zeeland en 3 weken Amerika (west-kust). De eerste 9 weken reis ik alleen en de laatste 3 reis ik samen met mijn vriendin Marieke. :-D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 17553

Voorgaande reizen:

09 Juli 2007 - 02 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: