Groeten uit Hong Kong! - Reisverslag uit Peking, China van Yvo Vries - WaarBenJij.nu Groeten uit Hong Kong! - Reisverslag uit Peking, China van Yvo Vries - WaarBenJij.nu

Groeten uit Hong Kong!

Door: Yvo

Blijf op de hoogte en volg Yvo

10 Juli 2007 | China, Peking

Zo, ontbijten op 11KM hoogte en met meer dan 900KM per uur. Dat had ik nog nooit eerder gedaan. :D

Na een vlucht van ruim 10 en een half uur ben ik vanochtend rond 8 uur (plaatselijke tijd) aangekomen in Hong Kong. Opgevouwen in de Economy Class van een Boeing 747-400 van KLM (zo'n hele grote). Bijna 11 uur tussen de hoestende en proestende Chinezen voor wie de laatste paar echte Hollandse zomerdagen kennelijk teveel waren. ;) Ik hoop maar dat ik niet ziek word van ze. Hoe dan ook: inmiddels ben ik ruim 11000KM verwijderd van Amsterdam.

Vanochtend heb ik een bus gepakt vanaf het vliegveld en heb een korte maar leuke tour gemaakt door Hong Kong (op aanwijzingen van Haitze :)). Het is een enorme stad met veel contrasten die helaas wel flink stinkt. Tijdens de busreis een leuk stel mensen ontmoet en daar de middag mee door de stad getrokken.

Nu zit ik al weer op het vliegveld en ga zo naar de Gate voor het Boarden van mijn vervolgvlucht naar Auckland, Nieuw-Zeeland alwaar ik over weer bijna 10 uur zal aankomen. Na Auckland vlieg ik bijna direct door naar Sydney, Australië waar ik 2 nachten kan bijkomen in een hostel.

Welnu, foto's van Hong Kong volgen nog: tot het volgende bericht!

PS en For The Record: de parkeerplaatsen waar ik het eerder over had waren op de dag van mijn vertrek nog niet af. En dat is maar goed ook want ik had er toch geen auto mogen parkeren... :(

  • 10 Juli 2007 - 11:34

    Pappie:

    kijk je uit met eten en drinken daar in hongkong dsat schijnt niet overal betrouwbaar te zijn

  • 10 Juli 2007 - 11:38

    Weer Pappie:

    wanneerde wielen de grond raken weer ff een smsie hé

  • 10 Juli 2007 - 13:44

    Fem:

    Ja mij begint het zomerweer ook wat teveel te worden!Hoeveel graden is het in hong kong en droog of nat? wij soppen verder rustig door.groet

  • 10 Juli 2007 - 13:55

    VADER:

    VS HOEF JE NIET NAARTOE TE GAAN WANT DAT IS AAN HET AFFIKKEN UT STAAT IN BRAND

  • 10 Juli 2007 - 20:06

    Nike:

    Eerste computerproblemen zonder Yvo opgelost. Het kan dus toch.... :)
    X

  • 11 Juli 2007 - 09:53

    Karina-kilroy Travel:

    Hai Yvo! Heb je je rijbewijs nog gehaald?

    Veel plezier

    Karina
    kilroy travels

  • 11 Juli 2007 - 10:12

    Alexander:

    Hoesten en proesten, rochelen en kwatten zijn zeer normale omgangsvormen in het Chinese, ook voor gezonde mensen.
    Goeie reis!

  • 11 Juli 2007 - 11:25

    Pappie:

    goed zo nike het wordt nog wel wat met jou

  • 11 Juli 2007 - 11:27

    Pappie:

    karina geen leuke vraag

  • 12 Juli 2007 - 15:13

    Yvo:

    Hmm.. ja ik dacht dat "want ik had er toch geen auto mogen parkeren" toch duidelijk genoeg was... ;-) Maar ik had waarschijnlijk geen auto gehuurd hier in Australie of in Nieuw-Zeeland want dat links rijden is al eng om te zien, laat staan om te doen.

  • 12 Juli 2007 - 16:52

    Pappie:

    benje nog in Sydney?ik stuu af en toe een smesssie

  • 13 Juli 2007 - 08:47

    PAPPIE:

    WAAR BLIJVEN DE FOTOOSYVOO

  • 13 Juli 2007 - 08:57

    PAPPIE:

    NIKE IK HEB OOK COMPUTERPROBLEMEN KAN JIJ MIJ NU HELKPEN NU YVO FFF WEG IS?

  • 13 Juli 2007 - 14:05

    Pappie:

    ga je terug ook via hong kong?
    niet daar op en of andere veerboot kruipen hé!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvo

Al lange tijd heb ik de wens om een reis naar Australië en Nieuw-Zeeland te maken. Dit jaar wordt die wens, door werkomstandigheden (of moet ik eigenlijk zeggen: 'geen werk' omstandigheden ;-)), realiteit! De reis is inmiddels iets aangepast, wat het globale reisplan brengt op: 6 weken Australië, 3 weken Nieuw-Zeeland en 3 weken Amerika (west-kust). De eerste 9 weken reis ik alleen en de laatste 3 reis ik samen met mijn vriendin Marieke. :-D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 17555

Voorgaande reizen:

09 Juli 2007 - 02 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: